ELS MINUTS LECTORS
A l'escola Baldiri Reixac juntament amb les tutores de Cicle Mitjà i Superior, hem intentat donar als 30 minuts de lectura diària uns trets propis de centre, tenint present on punxen els nostres alumnes i què podem fer per millorar.
Els nostres Minuts lectors ens han portat a una planificació diària, aquest any ho hem provat en una aula i hem presentat els resultats al claustre.
Els curs vinent: Més minuts lectors!
PLANIFICACIÓ DELS 30 MINUTS DE LECTURA DIÀRIA:
- Cada dia quan arriben a l'escola agafen el llibre que volen i comencen a fer una lectura silenciosa i íntima. La mestra també.
-Passats els 15 minuts s'inicia el modelatge ( 15 minuts més ).
•Objectius dels Minuts Lectors:
–
-Millorar la competència lectora dels alumnes.
–
-Fomentar l’hàbit lector i el gust per la lectura.
–
-Tenir un model de lectura fluïda (lector expert).
–
-Implicar-se en el text: Abans, durant i després de la lectura.
–
-Saber diferenciar els tres tipus de preguntes: directes, inferencials i reflexives.
-Treballar diferents estratègies lectores.
–
-Utilitzar diferents textos amb propòsits diversos.
–
-Gaudir escoltant la lectura dels companys/es i la mestra.
–
-Participar activament en totes les activitats lectores.
Possible seqüència dels Minuts Lectors:
–Dilluns: Lectura en veu alta. (Modelatge de la mestra ) Connexió (Propòsit de lectura ). Treball abans, durant i després de la lectura. Treball d'una estratègia lectora.
•
Els alumnes per taules pensen una pregunta (directa, inferencial i reflexiva) del text que ha llegit la mestra.
–
Dimarts:Padrins de lectura.
–
Dimecres: Lectura en veu alta d’un company/a.
(Propòsit i es prepara tres preguntes sobre el text).
–
Dijous: Lectura silenciosa. (Escollim una frase o una paraula i quan acabem la direm en veu alta).
–
Divendres: Lectura d’un company/a ( Propòsit i es prepara els tres tipus de preguntes)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada