divendres, 9 d’agost del 2013


ELS MINUTS LECTORS


A l'escola Baldiri Reixac juntament amb les tutores de Cicle Mitjà i Superior, hem intentat donar als 30 minuts de lectura diària uns trets propis de centre, tenint present on punxen els nostres alumnes i què podem fer per millorar.

Els nostres Minuts lectors ens han portat a una planificació diària, aquest any ho hem provat en una aula i hem presentat els resultats al claustre. 
Els curs vinent: Més minuts lectors!

“LLEGIR I ESCRIURE AMB SENTIT (…) ÉS LA MILLOR MANERA D'OBRIR LA PORTA I DONAR LA BENVINGUDA ALS QUI CONVIDEM A CRÉIXER DINS LA COMUNITAT DE LECTORS I ESCRIPTORS”                                                         M.FONS


PLANIFICACIÓ DELS 30 MINUTS DE LECTURA DIÀRIA:

- Cada dia quan arriben a l'escola agafen el llibre que volen i comencen a fer una lectura silenciosa i íntima. La mestra també.


-Passats els 15 minuts s'inicia el modelatge ( 15 minuts més ).


Objectius dels Minuts Lectors:


-Millorar la competència lectora dels alumnes.

-Fomentar l’hàbit lector i el gust per la lectura.

-Tenir un model de lectura fluïda (lector expert).

-Implicar-se en el text:  Abans, durant i després de la lectura.

-Saber diferenciar els tres tipus de preguntes: directes, inferencials i reflexives.
-Treballar diferents estratègies lectores.

-Utilitzar diferents textos amb propòsits diversos.

-Gaudir escoltant la lectura dels companys/es i la mestra.

-Participar activament en totes les activitats lectores.
Possible seqüència dels Minuts Lectors:


Dilluns: Lectura en veu alta. (Modelatge de la mestra ) Connexió (Propòsit de lectura ). Treball  abans, durant i després de la lectura. Treball d'una estratègia lectora.

Els alumnes per taules pensen una pregunta (directa, inferencial i reflexiva) del text que ha llegit la mestra.

Dimarts:Padrins de lectura.

Dimecres: Lectura en veu alta d’un company/a.
(Propòsit i es prepara tres preguntes sobre el text).

Dijous: Lectura silenciosa.  (Escollim una frase o una paraula  i  quan acabem la direm en veu alta).

Divendres: Lectura d’un company/a ( Propòsit i es prepara els tres tipus de  preguntes)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada